U-boot 6C, Magic Wood

Radosť sa vracať – Magic Wood

Lukáš
Väčšina ľudí uniká pred zimou za slnkom a celý rok sa teší na leto. U druhu „homo bouldrista” je to presne naopak. Počas chladných dní sa oddáva svojím radovánkam, no s príchodom leta je nútený buď na chvíľu odložiť biely prášok, alebo cestovať na druhú stranu zemegule, kde je práve zima. Našťastie sa vhodné lokality na letné popoliezanie dajú nájsť aj bližšie k našim hraniciam. Nám dočasný azyl poskytol švajčiarsky Magic Wood.

V stredu ráno čítam správu od Kuba „štvrtok – sobota Magic Wood?“ Dlho neváham a rezervujem si miesto v aute. Zloženie posádky sprevádzal mierny chaos, no vo štvrtok večer vyrážame v počte kusov 5 (slovom: Kuba, Štěpán, Michal, Andrej a ja).

Vďaka stratégii šoféra prespávame po ceste kúsok za Mníchovom a do Magicu prichádzame ráno vcelku svieži. Tam nás už víta Matúš, ktorý je na 5 týždňovom solo tripe po Európe. Od Kuba mal sľúbené ženské osadenstvo. Nemožno si u neho nevšimnúť sklamanie po vystúpení piateho mužského člena z auta. Situáciu trochu zachraňuje balíček jedla z domoviny. Vybalíme sa a niečo zjeme. Kým si vychutnávam kávičku, zvyšok posádky na mňa už nedočkavo čaká. Uvažujem, že niečo nie je v poriadku (veď inak bývam na skalách prvý :D).

Prvý deň volíme relaxový sektor Beach, doslova na pláži pri riečke Rhein. Po rozlezoch v Beach traverse 6A a riekou vymytom Beach arete 6C sa delíme na 2 časti. Prvá skupinka skúša Slip Slap Slop 7A, druhá technickú parádičku Grit de luxe 7A+. Pridávam sa k druhej skupinke.

Kubo v rozleze v sektore Bach, Magic Wood

Pred 2 rokmi som nevedel spraviť úvodný drep, som zvedavý čo bude teraz. Po pár neúspešných pokusoch volím ďalší oddych na pláži a radšej sledujem pokusy nemeckých kolegov, ktorým nerobí problém sa postaviť na veľkú policu, ale prebiť sa cez ďalšiu pasáž po zlých nohách a lištách sa im nedarí.

Matúšovi sa darí prelez pomerne rýchlo. Nejakým spôsobom používa pri nástupe nohy dve, čo sa mne nedarí zopakovať. Štěpán má z posledného výjazdu rozrobeného Neanderthala 7C a všetkých ukecáva na jasný program. Mne sa číslo zdá astronomické a ostanem s Kubom na pláži skúšať klasiku Grit de luxe.

Ostatných neskôr stretávame pod bouldrom Samurai Tango tiež za 7C. Michal aj Andrej ním preplachtia. Nás ďalších odrádza nástupová lišta. Keďže Štěpán mal program  na Neaderthala vymyslený, tak sa v ňom postupne  prešiel aj Michal, Matúš a Andrej. Vraj ľahké 7C.

Neanderthaler 7C, Magic Wood

Podobné čísla sú pre mňa sci-fi, ale nechávam sa strhnúť atmosférou a rozdávam pokusy. A tým to skončilo. Zisťujem však, že problém je leziteľný. Celkom výhadzaný sa presúvame ku mne známym bouldrom, ktoré mám z posledného výjazdu vylezené: Scrubs 7A a Panzerknacker 7A, a preto iba spotujem. Cestou do kempu sa niektorým prevažne lanolezcom zapáčila línia Blue sky of mine 6A+. Ďakujem neprosím.

Blue sky of Mine 6A+, Magic Wood

Druhý deň ráno. Raňajky, varím kávu, všetci už nastúpení a vyrážajú do skál. Môj ranný rituál nenachádza porozumenie. Jediný Matúš ma pochopenie, ale jeho ráno začína o 6 a príležitosť si spoločne vychutnať šálku kávy máme iba počas restdayu. Znova sa delíme na 2 skupiny.

Borci namotivovaní na ďalšie 7C problémy a my ostatní (teda ja a Kubo). Od rána (môjho času) lezieme krásne bouldríky Gluhstrumpf 6A+ a traverz Madame Etoile 6B+.

Od Kuba dostávam odporúčanie na krasný boulder Enterprise 7A. Presúvame sa teda do horného sektora, dostávam program a boulder vyliezam. Kubo hlási konečnú vraj je moc teplo, tak mi spraví aspoň fotku v Red Roses 7A+.

Red Roses 7A+, Magic Wood

Hneď v prvom kroku dostávam žltú kartu potom, čo mi ustrelí nástupová lišta. Červená karta prichádza o pár pokusov ďalej, keď sa mi nedarí dostať do hrany. Slnko v celej svojej sile vyčerpáva energiu zo všetkého živého. Treba ho zahnať za horizont.

Na ceste do kempu stretávam Michala, Štěpána a Andreja pokusovať Kalorienmonster 7C. Potom, čo si spravili radosť v Gifte 7C, skúšajú zhodiť nejaké kalórie v tomto dlhočiznom traverze. Po oddychu chytám druhú vlnu a spolu s Andrejom si sadáme pod chladný kameň v sektore Haupt, na ktorom sú linky Schrotti 7B a Hageltrauma 7B.

Mne sa na pohľad viac páči chýtovatá Schrotti. Andrej skúša svoj flash pokus v Hageltraume, no prvý krok nie je až tak jasný. Po čase vymieňa boulder za variantu doľava. Odpozerám program, nastupujem, vyložím vysokú nohu a po madlách doleziem na vrchol Schrotti.

Red Roses 7A+, Magic Wood

Andrej sa ponaťahuje a rovnakým spôsobom prelieza. Úvod máme zmáknutý, tak čoskoro preliezame aj pravú variantu Hageltrauma. Mne na dnes padla. Andrej si dolezie svoju dávku bouldrov, štandard si dáva minimálne 6 bouldrov nad 7A na deň.

Nové ráno je netradičné. Nikto na mňa nečaká. Veru, je restday. Pojem to mne neznámy z posledných dlhších výjazdov do lesov Fontáča. Deň trávime dopĺňaním živín a ich trávením, pridávame kúpanie a hranie spoločenských hier.

Nasledujúce ráno sa človek budí akosi viac oddýchnutý. Som zvedavý, čo ten deň „R“ s nami spravil. Dnes sa delíme do troch družstiev. Ja tvorím samostatný tím a do skál prichádzam posledný. Už som si zvykol.

Vyhliadnutý mám problém Morgenlatte 7B, ktorý už zvárajú Andrej so Štěpánom. Na rozlez sa ale pridávam k Michalovi s Kubom a vychutnávame si dlhú líniu U-boot 6C. Michal ide vlastným štýlom nohami napred, ak je unavený zavesí so do netopiera za nohy. Počas obúvania leziek počujem zvláštny zvuk, odniekiaľ prichádza vlak, ale koľaje som v doline nevidel. Zdvihnem hlavu a zbadám Michala zhybovať celú linku bez nôh. Energia mu vôbec nechýba.

U-boot 6C, Magic Wood

Až nadmieru rozlezení sa presúvame hlbšie do lesa. Pôvodný plán s Morgenlatte presúvam na cestu späť. Pri potulkách lesom sa náhodou ocitáme pri Samurajovi, ktorého už má Michal vylezený. Mne to nedá, po reste sa cítim fit a tak naliezam do ďalšieho 7C. Nie že by som sa na to tak cítil ale chalani to ospevujú ako opäť ľahší problém.

Skúšam ladiť kroky, časom sa mi všetky daria, no najväčší problém je odlepiť zadok od zeme za malú prdu. Prichádzam s programom cez pätu, ktorý mi dovoľuje boulder preliezť. Paráda. Večer si zaslúžim mäso aj za švajčiarske ceny.

Kubo s Michalom si medzičasom vylezú 7A na rohu rovnakého kameňa. Presúvame sa na pláž, niečo zjeme a zabavíme sa v netradičnom Beach Sloper 6C. Technická parádička ako by sem bola presunutá z Fontainebleau.

Zachcelo sa nám trochu techniky, tak sa vrháme do Platte v našom sprievodcovi za 7A+ .Vieme, že platne nám nesedia, no tu si je ťažké predstaviť už len samotné posledné kroky. Nový sprievodca píše o platni za 7C+. Hneď je nám to jasnejšie.

Platte 7C+, Magic Wood

Cestou naspäť som si sľúbil Morgenlatte 7B. Ráno som ho nestihol, možno dobre, lebo skúšať to Andrejovým programom, tak som tam celý deň. Rozkladám matrace, dávam zopár zoznamovacích pokusov. Michal si boulder necháva na ranný flash, ja ho uchodím ešte večer. Vyrážame smer Thusis, treba doplniť zásoby. Z lesa sa však stále nevrátil Andrej, ktorý ešte nestihol preliezť svoj denný štandart. Pri večeri sa ale všetci stretávame a plánujeme nadchádzajúci deň. Chalani odporúčajú Exclusive 7B, ktorý už majú vylezený.

Ráno sme rozdelení na skupiny podľa preferencií bouldrov. Nenechávam svoj tím čakať a toto ráno utekám do skál bez kávy. Zásadná chyba. Nieže by som bol závislý, ako by sa čitateľovi mohlo zdať, ale tento ranný rituál v skalách si u mňa našiel pevné miesto.

Exclusive 7B, Magic Wood

Po rozleze sa s Kubom pridávame k  Andrejovi s Matúšom, ktorí idú skúšať Sideways 7C, predĺženie Exclusivu o 5 metrov. Opäť som došiel na hotové, keď dostávam jednoznačný program od Matúša. Trikrát poskok pravou do dobrého a len to udržať do konca. Na tretí pokus udržím lištu a do cieľa dojdem úplne napumpovaný. Dlhočina, no krásna. Presviedčam sa o tom aj pri sledovaní pokusov chalanov lanárov, ktorým pridaných 5 metrov robí ťažkosti.

Čas obeda, na chvíľu vzdávame lezenie (teda až na Andreja) a pozorujeme lezcov (teda Andreja). Ten si vylieza klasiku Stressman 7A, s Michalom hodí pár pokusov do Golden Ei 7C a doráža sa v Heb da Arsch 6C+. Siesta končí, presúvame sa k bouldru Mut zur Verzweiflung 7A, ktorý ráno vybehla naša juniorská repre v podobe Štěpána a Michala. S Andrejom teda rozkladáme matrace a to je tak všetko. Nástupová lišta nám dáva stopku a boulder šetríme na flash pokus inokedy. Pomaly sa zbiehame v kempe, na dnes stačilo (teda až na Andreja). Ten prelieza ešte estetický Droppzone 7A. Ďalší deň restu, celkom sa teším, ten posledný mal správnu príchuť a lezenie po dni voľna chutilo o to lepšie.

Droppzone 7A, Magic Wood

Predposledný deň prichádzam do skál sám. Naša partia už lezie a tak sa pripájam k Matúšovi v Gifte 7C. Opäť problém vylezený Michalom a Andrejom a odporúčaný ako leziteľný. Nuž skúsim si rozbaliť aj tento darček. Počúvam Matúšov program, ale po pár pokusoch prichádzam so svojím, vhodnejším na moju dĺžku. Medzi pokusmi odchytáme Andreja, ktorý sa obul do 8A vedľa. Oddýchnutý a roztiahnutý zakladám vysokú pätu a postupne dočahujem do výlezového madla. Veru pekný darček.

Namotivovaný prelezom a plný chuti sa hromadne púšťame do Red Roses 7A+. Ak tu nie sme cez obed, aj prelez sa darí. Treba sa na niečo vyhovárať. Prišiel obed, teda jeho čas a pre mňa to znamená smer pláž (to neplatí pre Andreja). Matúš ide variť, zatiaľ čo Andrej potrebuje odchytať v masívne exponovanej linke Mormon Sperm Shake 7B. Prichádzame s 2 bouldermatkami, no skorej by to chcelo lano. Andrej ako skúsený lanár s hlavou vo výškach po pár pokusoch prelieza.

Konečne Beach, osvieženie v rieke, sváča, slnko za kopcom. A veď keď už sme tu tak nič nedám za pokus v Grit de luxe. Prvý pokus a ocitám sa postavený na polici. Idem si konečne vyskúšať crux, kde všetci spolulezci dostali stopku. Chytám zlú lištu vľavo a letím k zemi. Ďalším pokusom chytám lištu v pravo a klasiku preliezam. Úspech pripisujem ranným návštevám Toi Toi v polohe na lyžiara. Dobrý tréning na nohy.

Gift 7C, Magic Wood

Ideme ešte pozrieť bandu do kopcov. Nachádzame ich pri probléme Chiquita 7A, veľmi netradičnom bouldri. Lezie sa to za kolená, na čo si neviem zvyknúť. Andrej klasicky prelieza. Vedľa zbadám Kuba s novou kamarátkou z Mexika. Pridávam sa k nim k Enterprise 7A, ktorý som už absolvoval. Varianta bez nôh Enterprise in space je za 7C a naďalej ostáva sci-fi. Sranda ale musí byť.

Cestou na večeru stihneme všetci vybehnúť King Konga 7A+, krásnu medvedicu, ktorá púšťa ihneď. Odchádzame z lesa (Andrej samozrejme ostáva) a rozmýšľame nad záverečným dňom a výberom bouldrov. Ráno telo povie či súhlasí.

Bosna Genial 7A, Magic Wood

Ráno nás opustila juniorská repre, ktorá išla na závody do Rakúska na čele so šoférom Matúšom, a tak lezieme iba v trojici. Telo ráno na prekvapenie súhlasí a na druhý pokus s Andrejom posielame Bosna Genial 7A. Celý deň nás sprevádza kamarát zo Stuttgartu, ktorý rozdáva programy. Usadáme si k Understanding 8C v hojnej zostave asi 15 bouldristoch.

Každý si nachádza svoj problém (žial nikto neskúša Nalleho linku). Sundenfall 7B je vysoký boulder napravo od Understanding. Postupne sa všetkým darí silový morfo krok a preliezame tento skvost. Jedine Andrej ako poctivý lanolezec prichádza s vlastným dlhočizným programom cez päty. Jeho predstavenie priťahuje pozornosť médií a tak je hlavným hercom v kanadskom filme. Možno aj v nemeckom.

Zase je čas obeda, no sme 5 metrov od Darkness cave, tak sa môžme schladiť a poliezť. Teda poliezť je možné iba End of Darkness 7A+, nakoľko ďalšie problémy sú v iných sférach. Zakladám nástupovú pätu, cítim bolesť v kolene. Nebudem to siliť. Stačilo. Poobedie trávim trávením. Je toho pomerne veľa.